Психологічна служба

   Практичний психолог

   Сокоренко Євгенія Олегівна

6психолог6

 

 

Графік роботи практичного психолога:

Понеділок    09.00 - 13.00
Вівторок    09.00 - 13.00
Четвер    09.00 - 13.00
П'ятниця    09.00 - 13.00

 

Консультативний день

Середа    13.00 - 17-00

Як допомогти дитині пережити період адаптації?

  • В перші дні перебування в дитячому садку залишайте дитину на 2-3 години, поступово збільшуючи час знаходження в дитсадку. Не запізнюйтесь, хоча б у перші дні забирайте дитину вчасно.
     
  • Не поспішайте відразу забрати дитину додому. Побудьте з дитиною на ігровому майданчику, разом подивіться, як гуляють діти, чим займаються, як спілкуються один з одним та вихователем.
     
  • Відводячи малюка до дитячого садка, дайте йому улюблену іграшку, сказавши при цьому: «Якщо ти захочеш, щоб я про тебе подумала, візьми і притисни її до себе. І я відразу про тебе подумаю». Ілюзія керування батьками дуже важлива для малюка. Вона знижує реакцію стресу на нову ситуацію. Нехай іграшка ходить із дитиною кожен день і знайомиться з іншими, розпитуйте, що з іграшкою сталося в дитячому садку. Хто з нею дружить, хто ображав, чи не було їй сумно. Таким чином ви багато дізнаєтеся про те, як ваша дитина звикає до садочка.
  • Пограйтесь з дитиною домашніми іграшками в дитячий садок, де якась з них буде самою дитиною. Поспостерігайте, що робить ця іграшка, що говорить, допоможіть разом з дитиною знайти їй друзів і вирішіть проблеми дитини через неї, орієнтуючи гру на позитивні результати.
     
  • Не хвилюйтесь і не показуйте своє хвилювання дитині. Не забувайте надавати дитині емоційну підтримку і показувати значимість для вас її нового статусу.
     
  • Утримуйтесь від шумних масових вистав, аби зменшити емоційне навантаження.
     
  • Частіше говоріть дитині про свої почуття і проявляйте їх.
     
  • Завжди знаходьте час вислухати, що непокоїть вашу дитину, які у неї труднощі, чого вона досягла.
     
  • Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини в сім'ї та оптимальний режим дня. Оберігайте нервову систему дитини!
     
  • Повідомте вихователів про особливі звички дитини, що вона любить, що ні, які має захоплення.
  • Придумайте ритуал «прощання» й зустрічайте дитину з посмішкою.
     
  • Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає. Ніколи не з’ясовуйте відносин з вихователем (щоб не трапилось!) у присутності дитини.
     
  • Відвідувати дитячий садок дитині треба лише здоровою.
     
  • Найголовніше — вірте, що з будь-яку складну ситуацію можна вирішити! Якщо в ній бачити не Проблему, а Задачу!!!

2психолог2

3психолог3

Десять заповідей для батьків та педагогів майбутніх першокласників

Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".

 • Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

 • Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).

 • Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".

 • Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

 • Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

 • Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

 • Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.

 • Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

 • Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

Що робити, щоб малюк із задоволенням ходив до першого класу

Визначте джерело проблеми

Якщо дитина не хоче ходити в школу, перш за все батьки повинні визначити причину проблеми. Після цього потрібно докласти максимум зусиль, щоб її усунути. Замість того щоб змушувати дитину ходити до школи, потрібно подумати, що потрібно зробити, щоб дитина сама захотіла туди піти. Визначити джерело проблеми потрібно якомога раніше (бажано – коли дитина вперше відмовляється ходити в школу). Інакше в майбутньому ситуація може тільки погіршитися.

Запобігайте булінгу в школі

Якщо ваша дитина боїться іншої дитини, яка якимось чином над нею знущається, вам обов’язково потрібно втрутитися і зупинити це. Розкажіть учителю про такі факти або поговоріть про це з директором школи. По можливості також поговоріть з батьками шкільного хулігана. Якщо це не допоможе, втрутьтеся в ситуацію самі. Також вам варто поговорити з дитиною про те, що вона повинна робити в подібних ситуаціях, щоб запобігти знущанню. Це не тільки додасть дитині впевненості в своїх силах, а й допоможе їй заслужити повагу в очах однокласників.

Допоможіть дитині завести друзів в школі

Коли у дитини серед однокласників є друзі і коло спілкування, вона з великим задоволенням ходить в школу. Тому, якщо справжня проблема вашої дитини в тому, що вона не може подружитися ні з ким в школі, можливо, їй буде потрібна ваша допомога в цьому. Влаштуйте для дитини вдома невелику вечірку і дозвольте їй покликати однокласників. Також ви можете записати дитину на будь-який гурток чи спортивну секцію. Там вона зможе знайти собі друзів зі схожими інтересами.

Постарайтеся зробити навчання легким і зрозумілим для дитини

Для цього вам може знадобитися допомога шкільного вчителя вашої дитини. Він підкаже вам, як полегшити навчання. Позаймайтеся з дитиною: на простих прикладах поясніть їй, як вирішувати різні завдання. Сьогодні в Інтернеті можна знайти безліч різних додаткових навчальних матеріалів і розвиваючих ігор. Використовуйте їх – і дитині буде легше вчитися.

Зробіть навчальний процес веселішим

Це завдання може здатися вам складним, але це можливо. Коли ви зрозумієте, чим насправді цікавиться ваша дитина, ви зможете їй допомогти полюбити навчання. Кожній дитині щось подобається, а щось ні. Важливіше звертати увагу на те, що подобається дитині, і допомогти їй слідувати своїм інтересам.

Наприклад, якщо дитині подобається футбол, вам варто віддати її до футбольної секції при школі. Так вона полюбить ходити в школу і, крім того, зможе знайти друзів свого віку зі схожими інтересами. Але якщо дитина ходить на будь-яку секцію або гурток під вашим тиском, а насправді не любить ці заняття, вам не варто змушувати її.

Винагороджуйте дитину, якщо вона не пропускає школу

Якщо дитина регулярно відвідує школу і не пропускає жодного уроку, в кінці місяця ви можете винагородити її, щоб підвищити її впевненість в собі. Ця винагорода повинна бути незначною: ви можете купити дитині морозиво, маленьку іграшку тощо.

Коли дитина не відчуває тиску, їй легше і приємніше вчитися. Але якщо ви, незважаючи ні на що, не можете знайти причину, чому вона не хоче ходити в школу, вам варто звернутися до фахівця. Не ігноруйте проблему і докладіть всіх можливих зусиль для того, щоб зробити навчання в школі легким і приємним

4психолог4

5психолог5

Ліворукість вада чи привілей?

Існує точка зору: якщо увесь світ побудований для праворуких, то лівшам у ньому некомфортно. Це міф чи реальність?

Ще два чи три покоління тому на лівшу дивилися ніби скоса, що призводило до виникнення у дитини комплексу неповноцінності.

Хтось вважає ліворуких майже геніями, а хтось переконаний, що ліворукість — недолік.

Дитина-лівша багато в чому відрізняється од своїх однолітків. І не лише впертістю. Зазвичай це особливо талановиті і дуже емоційні діти. Вони вже з трьох років наба¬гато краще за інших малюють, ліплять. Між іншим, чимало видатних людей були лівшами. Так, лівою рукою писали свої шедеври Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель і Пікассо, ліворукими були видатний фізіолог І.Павлов, письменник і вчений В.Даль, творець теорії відносності А.Ейнштейн, Чарлі Чаплін, Льюїс Керолл, Гарі Трумен, Бенджамін Франклін, Юлій Цезар, Мерлін Монро та багато інших видатних людей. Автор іграшки "кубик Рубика", яка зробила його мільйонером, також був ліворуким.

Та й того майстра, який у знаменитій повісті Лєскова зумів підкувати блоху, теж недаремно так прозвали... Помічено неабиякі музичні здібності ліворуких, вони, як правило, мають абсолютний слух. Часто серед ліворуких трапляються діти, які гарно малюють. Проте здібність до малювання виявляється переважно у шкільному віці. Художні здібності ліворуких дітей пов'язані з образністю психічних пізнавальних процесів та достатнім розвитком дрібної моторики рук у шкільному віці. Крім того, в ліворуких дітей простежуються значні успіхи в математиці, музиці, шахах тощо.

Ваша ліворука дитина неповторна.

Але водночас деяким із них властива затримка мовлення, їм важче вимовляти звуки. Така дитина безпосередня, довірлива, легко підпадає під вплив тимчасових почуттів та настроїв, плаксива, вередлива, схильна до гніву, наполеглива у здійсненні бажань. їй іноді важко оволодіти читанням та письмом у ранньому віці, а в першому класі вони для неї часто-густо стають каменем спотикання.

Насправді для вчених дотепер лишається таїною, чому людина бажає діяти тією чи іншою рукою. У багатьох випадках можемо говорити про так звану спадкову ліворукість. То ж яка рука домінує у маляти, допоможе з'ясувати аналіз певних родинних випадків. Якщо хтось із родичів у першому або другому поколінні був ліворуким, то ваш малюк може перейняти цю здатність.

Але ліворукість, це вже напевне, не можна вважати хворобою і вбачати в ній причину поведінкових порушень або відхилень у розвитку.

Нормативно-правове забезпечення психологічного супроводу
дітей з особливими освітніми потребами

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 року № 872 «Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017)
  • Наказ МОНмолодьспорту від 11.09.2009 № 855 «Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних   закладах на 2009-2012 роки» 
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 року № 872 «Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017)
  • Лист МОН України від 19.07.2012 № 1/9-517 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2012-2013 навчальному році»
  • Лист МОН України від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»
  • Лист МОН України від 02.01.2013 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»
  • Лист МОН України від 02.01.2013 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»
  • Постанова КМУ від 26 жовтня 2016 р. № 753 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585»
  • Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами»
  • Лист МОН України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з ООП ЗНЗ у 2016-2017 н.р.»
  • Лист Департаменту освіти і науки від 21.08.2019 № 08-13/3899 «Методичні рекомендації «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти»

Пошук мобільний