Хто не поважає молодшого –
той і старшого не буде поважати.

(Туркменське народне прислівя)

Закон_України_Про_охорону_дитинства.docx

 

Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.

Дітям-дошкільнят доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободу, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.

Це ставить перед педагогами нашого дошкільного закладу такі завдання:

  • Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;
  • Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;
  • Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.
Перш ніж познайомити дитину з правами, її треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності. 

Виховання в дусі прав людини ми спрямували на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей.

Знайомство дітей з їхніми правами ми здійснюємо в двох напрямах: "Я і мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, моя свобода", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".

В нашому дошкільному навчальному закладі створені всі умови для правового виховання дошкільників. В першу чергу, ми починаємо виховувати у дітей почуття власної гідності, поваги до самого себе. Створюємо атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надаємо можливість реалізувати свої людські права.

IMAG2838

IMAG2835

Збереження і зміцнення здоров'я кожної дитини - одне з найважливіших завдань дошкільного закладу. У процесі ознайомлення з правами діти дізнаються про відповідальність за своє здоров'я, необхідності його берегти і зміцнювати, освоювати способи оздоровлення і безпечної поведінки. 

Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.


 1. Коли порушуються права дитини?

  • Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.
  • Коли її потреби ігноруються.
  • Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканість дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли дитину залякують.
  • Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.
  • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
  • Коли її особисті речі не є недоторканими.

 

2. Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей. Як реагує дитина на порушення її прав?

  •  Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)
  • Її турбує особиста безпека і любов до неї.
  • Вона часто буває в поганому настрої.
  • Може втекти з дому.
  • Може приймати наркотики або алкоголь.

 

3.  Де я можу дізнатись про права своїх дітей?

  • Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.
  • Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.
  • „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Easton Str. London.
  • Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді.  Київ 1999 р.
  • Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96
  • Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-83

           

4. Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

  • Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої  власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
  • Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
  • Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
  • Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
  • Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
  • Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
  • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
  • Залучати дитину для створення сімейних правил.

 

Довідка_про_роботу_з_питань_правового_виховання_в_ЗДО_4_Казка.docx

Заходи_з_правового_виховання.docx

Пошук мобільний