Поради вчителя-логопеда

 

 

 

Вчитель-логопед:

Фетисенко Ірина Вікторівна

 

 

 

Графік роботи вчителя-логопеда:

Понеділок    08.00 - 12.00
Вівторок    08.00 - 12.00
Четвер    08.00 - 12.00
П'ятниця    08.00 - 12.00

 

Консультативний день

Середа    15.30 - 17-30

Логопедичний кабінет запрошує

213345463675679

photo 2021 01 27 15 00 08

photo 2021 01 27 15 00 09 2

Логопедія — це наука про порушення мовлення, про методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання і виховання. Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої діяльності, систему корекційного впливу.

Термін «логопедія» походить від грецьк. Logos—слово, мова і Paideia — навчання.

Предмет логопедії — порушення мовлення і процес навчання і виховання осіб з порушеннями мовлення.

Об'єкт логопедії — людина з порушеннями мовлення.

Логопедія (поряд з олігофренопедагогікою, тифлопедагогікою, сурдопедагогікою) є галуззю спеціальної педагогіки (дефектології). Вона міцно пов'язана з іншими галузями, й методи логопедії використовуються спільно з іншими дефектологічними методами.

У структуру логопедії входять логопедія дошкільна, шкільна і логопедія підлітків і дорослих.

Мета логопедії — розробка системи подолання і профілактики мовних розладів, а також вивчення, навчання, виховання людей з порушеннями мовлення.

Логопедія розглядає порушення мовлення з точки зору попередження та подолання засобами спеціально організованого навчання і виховання, тому її відносять до спеціальної педагогіки

 

  • Більше розмовляйте з дитиною, озвучуйте всі свої дії (годування, одягання, миття).
  • Розвивайте розуміння мовлення, використовуйте прості інструкції типу «дай ручку», «де ніжка», опираючись на те, що малюку доступно.
  • Співайте колискові пісні перед сном.
  • Спонукайте бажання дитини наслідувати мовлення дорослого.
  • Розповідайте дітям казки, вірші. Пробуджуйте бажання договорювати слова та речення дитиною.
  • Не перевантажуйте дитину теле-, відео-, аудіоінформацією.
  • Ніколи не кажіть в присутності малюка про його недоліки.
  • Не чекайте, коли дитина заговорить, вчіть її розрізняти предмети за розміром, співвідносити за кольором, формою та кількістю.
  • Не дратуйтеся, не засмучуйтеся від того, що ваш малюк не розмовляє. Кожна дитина - індивідуальність. Треба допомогти їй розкритись.
  • Частіше масажуйте пальці та долоньки рук.

 

Чому варто відвідувати логопедичну групу?

В логопедичну групу приймаються діти з 5-річного віку. До цієї групи можуть бути зараховані дошкільнята в тому випадку, коли у них, окрім порушення фонетичного боку мовлення, є відхилення у формуванні лексико-граматичних компонентів мови. Термін перебування від 1-го до 2-х років залежно від часу зарахування і від складності мовного дефекту. Режим дня й сітка занять логопеда й вихователя будується з урахуванням вікових, мовних й індивідуальних особливостей дітей, а також розв’язуваних у процесі навчання й виховання корекційних завдань.

Нормативна наповнюваність логопедичної групи 12-15 дітей. Учитель-логопед працює з дітьми щодня чотири академічні години.

Логопедичні заняття є основною формою корекційного навчання, на яких систематично здійснюється розвиток всіх компонентів мовлення й підготовка дітей до шкільного навчання. Малюки засвоюють знання з кожного звуку: артикуляцію (вимову), звучання, диференціацію (розрізнення) з іншими звуками (тверді й м’які, дзвінкі й глухі, шиплячі й свистячі). Формується зоровий аналізатор, пам'ять, увага, коли діти ознайомлюються з графічним зображенням букв, читанням, викладанням та друкуванням вивчених літер. Усі завдання, які пропонуються дітям на занятті, проходять в ігровій формі з урахуванням психологічних особливостей віку.

Якщо ви сумніваєтесь, чи у вашої дитини правильно і вчасно формується мовлення, обов’язково проконсультуйтесь з логопедом.

Навіть, якщо вашій дитині і запропонують відвідувати логопедичну групу, не хвилюйтесь, у садочку з вашою дитиною працюватиме логопед, використовуючи спеціальні корекційно – розвивальні програми, що дозволить виправити чи значно зменшити мовленнєвий дефект.

Не варто хвилюватись і з приводу того, що дитина буде знаходитись в колективі дітей, які теж щось не вимовляють правильно. В логопедичній групі все так влаштовано для заохочення дітей, що вони починають виправляти не тільки себе, а й один одного.

photo 2021 01 27 15 00 10

photo 2021 01 27 15 00 09

269607825 1544316722598622 8400731541062596589 n

272291178 1544316745931953 8132224932644633243 n

Як правильно розучити скоромовку разом із дитиною:

  • Прочитайте скоромовку повільно.
  • Запропонуйте дитині подумати, про що говориться в скоромовці.
  • Запропонуйте послухати, які слова схожі одне на одне за звучанням.
  • Нехай дитина проговорить скоромовку повільно вголос, спробує запам'ятати.
  • Тепер нехай дитина проговорить скоромовку пошепки кілька разів: спочатку повільніше, потім швидше і швидше.
  • Нехай вимовить скоромовку кілька разів уголос у швидкому темпі.
  • Тепер позмагайтеся, хто без помилок швидше вимовить скоромовку.

Схема заучування вірша за допомогою малюнків

  • Виберіть вірш відповідно до віку дитини.
  • Зробіть схематичні малюнки до кожного рядка вірша.
  • Прочитати вірш дитині.
  • Читаючи вдруге, показуйте картинки, поясню­ючи при цьому окремі деталі.
  • Запропонуйте дитині розповісти вірш разом з вами, показуючи на малюнках правильний порядок слів у рядках.
  • Запропонуйте дитині самостійно розповісти вірш (дорослий показує на малюнку відповідні слова).

 

Шановні батьки!

Дитину слід учити свідомо відгадувати загадки, розуміти їхній зміст, знаходити шляхи рішення логічної задачі, знайомити з прийомами відгадування, а також учити доводити правильність відгадки. Усі вище запропоновані прийоми допомагають у розвитку зв'язного мовлення дитини.

 

Як навчити дитину відгадувати загадки

  • пропонуючи загадку, повторіть її кілька разів, щоб дитина краще запам'ятала й повніше виділила ознаки;
  • проаналізуйте загадку, допомагаючи запитаннями звернути увагу дитини на ознаки і встановити зв'язок між ними;
  • запропонуйте дитині план доказу шляхом послідовної постановки запитань відповідно до структури загадки, наприклад: "У кого може бути довге вухо? Про кого можна сказати "грудочка пуху"? Хто стрибає спритно й любить морквину? Виходить, про кого ця загадка?".

 

Шановні батьки!

Діти дуже люблять казки. У казковій формі легше побачити та зрозуміти свої вади і проблеми. Казковому персонажеві простіше придумати вихід із складної ситуації, адже в казці все можливе! До того ж, як відомо, казки добре закінчуються. Казка має широкі можливості для розвитку словесної творчості дитини. Більшість дітей виявляє інтерес до казок, але,як не прикро, сьогоднішні малюки знають їх дуже мало. Тільки разом з батьками дитина зможе полюбити казку.

Тому Вам допоможуть ось такі поради:

Придумайте разом з дитиною продовження казки. Казки зазвичай не мають відкритого фіналу, навпаки закінчення доволі чітке й логічне: ріпку витягли, Колобка з'їла Лисиця, Попелюшка і Принц одружилися. Запропонуйте дитині поміркувати, що далі відбудеться в житті персонажів. Варіанти продовження у дитини можуть бути різними.

Запропонуйте дитині змінити кінцівку казки.

Поставте проблемне запитання до казки, та розв’яжіть його разом з дитиною. Ставити й розв'язувати такі питання слід по добре знайомих дітям казках. Важливо добре продумати проблему, яка спонукала б дітей фантазувати, допомагати улюбленим героям шукати вихід зі складної ситуації, придумувати кілька версій і вибирати з них одну. Для цього треба вміти міркувати й вигадувати. Ось наприклад: Принцеса всю ніч лежить на горошині і не може заснути. Потрібно винайти щось таке, що допоможе Принцесі спокійно заснути.

Запропонуйте дитині змінити ситуації у знайомих казках.

Запропонуйте дитині змінити характери персонажів казки.

Складайте казки з персонажами з інших казок.

Складайте казки разом з дитиною.

Бажаю Вам успіхів!

Пошук мобільний