Хто не поважає молодшого –
той і старшого не буде поважати.
(Туркменське народне прислів’я)
Закон_України_Про_охорону_дитинства.docx
10 грудня Україна і весь цивілізований світ відзначають Міжнародний день прав людини. Проблема дотримання прав людини є актуальною у різних куточках світу. Хвилює вона і всіх учасників освітнього процесу ЗДО №4.
Кожного року з 01 по 10 грудня під гаслом «Щасливе життя кожної людини у всьому світі» в закладі проходить Тиждень прав людини. Під час якого організовуємо повчальні заходи - це конкурс малюнків і плакатів на тему: “Права людини”, “Права дитини”, цікаві заняття, бесіди на тему: “Я – людина! Я маю право!”, в ході таких заходів вихованці ознайомлюються зі своїми правами, переглядають соціальні ролики, виконують вірші та пісні про життя, любов, турботу, тощо.
Педагоги закладу ставлять перед собою такі завдання:
- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;
- Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;
- Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.
Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.
Перш ніж познайомити дитину з правами, її треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.
Виховання в дусі прав людини ми спрямували на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей.
Знайомство дітей з їхніми правами ми здійснюємо в двох напрямах: "Я і мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, моя свобода", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".
В нашому закладі створені всі умови для правового виховання дошкільників. В першу чергу, ми починаємо виховувати у дітей почуття власної гідності, поваги до самого себе. Створюємо атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надаємо можливість реалізувати свої людські права.
Пам’ятка для батьків з правового виховання
Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.
1. Коли порушуються права дитини?
- Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.
- Коли її потреби ігноруються.
- Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
- Коли порушується недоторканість дитини.
- Коли дитину ізолюють.
- Коли дитину залякують.
- Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.
- Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
- Коли її особисті речі не є недоторканими.
2. Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей. Як реагує дитина на порушення її прав?
- Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)
- Її турбує особиста безпека і любов до неї.
- Вона часто буває в поганому настрої.
- Може втекти з дому.
- Може приймати наркотики або алкоголь.
3. Де я можу дізнатись про права своїх дітей?
- Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.
- Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.
- „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Easton Str. London.
- Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ 1999 р.
- Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96
- Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-83
4. Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
- Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
- Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
- Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
- Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
- Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
- Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
- Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
- Залучати дитину для створення сімейних правил.
Довідка_з_правового_виховання.docx