Твоє здоров’я – в твоїх руках
З давніх-давен відоме гасло “Твоє здоров’я – в твоїх руках”, але щоб навчитися берегти здоров’я, треба знати про самих себе, про стан свого організму. Слово “здоров’я” супроводжує дитину від моменту її народження. Організація фізичного виховання дітей в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №4 ґрунтується на Законах України «Про освіту», «Про дошкільну освіту в Україні», положеннях Конвенції про права дитини, положенні про дошкільний заклад. Педагогічний колектив , керуючись нормативно-правовими документами, програмами, спрямовує свою діяльність на реалізацію таких завдань:
- зберігати і зміцнювати фізичне і психічне здоров’я дітей, підвищувати фізичну та розумову працездатність;
- розвивати кожну дитину за її індивідуальною програмою;вивести дитячий організм на режим саморегуляції;
- формувати життєво важливі види рухових дій: ходьбу, біг, метання, лазіння;
- сприяти формуванню правильної постави, проводити профілактику плоскостопості ,застудних захворювань;
- дати дітям систему знань про себе, свій організм, про користь занять з фізичної культури, гігієнічних вимог;
- виховувати бажання бути здоровим, радіти здоров’ю;
- розвивати якості: силу, швидкість, витривалість, координацію рухів, гнучкість;
- підтримувати у дітей інтерес до різних видів спорту, занять фізкультурою;
- забезпечити взаємодію педагогів, медичних працівників, батьків щодо розвитку і зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей засобами фізичного виховання.
Розв’язанню цих задач служить система фізичного виховання дошкільнят, яка забезпечується комплексом дій і заходів: додержанням правильного режиму дня, повноцінним і раціональним харчуванням, загартування дитячого організму, створенням необхідних умов для рухової активності хлопчиків і дівчаток, прищепленням їм культурно-гігієнічних навичок, звички до ранкової гімнастики, занять фізкультурою, спортивних вправ, ігор та розваг, використання різноманітних засобів і форм фізичного виховання. Позитивно впливають на здоров’я, сприяють гармонійному формуванню особистості, ефективно застосовується педагогами такі форми та засоби фізичного виховання:
- заняття з фізичного виховання в спортивній залі та на спортивному майданчику;
- ранкова та гігієнічна гімнастика після денного сну;
- фізкультурні хвилинки, релаксація;
- фізкультурні паузи;
- фізкультурні свята та розваги;
- Дні здоров’я;
- фізичні вправи на прогулянці;
- самостійна рухова діяльність;
- пішохідні переходи, дитячий туризм;
- індивідуальна та корекційна робота.
В закладі дошкільної освіти створені всі умови для успішної реалізації завдань фізичного виховання. Матеріальна база відповідає «Санітарним правилам обладнання та утримання дитячих дошкільних закладів», поповнюється згідно Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально – наочних посібників та іграшок. Спортивна зала, фізкультурний майданчик забезпечені стаціонарним, переносним та нестандартним фізкультурним обладнанням, інвентарем для занять, спортивних свят і розваг, індивідуальної роботи. В кожній віковій групі створені «Центри здоров’я» , в яких до послуг вихованців представлені іграшки, атрибути до рухливих і спортивних ігор, нестандартне обладнання, яке стимулює самостійну рухову діяльність, використовується під час занять на свіжому повітрі, на прогулянці, в індивідуальній роботі з дошкільниками. Фізкультурно – спортивні заходи в дошкільному закладі проводяться відповідно до плану проведення масових заходів, дійств музично – естетичного та спортивного циклів.
Організація_ спортивно-масових_заходів.docx
Традиційно до спортивних розваг та свята “Тато, мама, я спортивна сім”я” залучаються батьки.
Щорічно команда дошкільного навчального закладу бере участь у міських змаганнях з легкої атлетики «Веселі старти».
_План проведення_тижня_знань_з_основ_безпеки_життєдіяльності.docx