Інноваційні технології в дошкільній освіті
Інноваційні педагогічні технології, які запроваджуються в роботі
педагогами закладу дошкільної освіти № 4 "Казка" :
Пошуково-дослідницька діяльність
Дошкільники охоче беруть участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Під час її у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до живої та неживої природи, активізується інтелектуальний розвиток. А винагородою за допитливість та роботу над поставленими завданнями для малюків є їхні самостійні відкриття у світі природи. Самостійно здобуті знання під час дослідів та експериментів залишаються в пам’яті дітей надовго і формують підґрунтя для нової розумової і творчої пошуково-дослідницької діяльності.
Використання логоритміки в корекційно-розвитковій роботі з дітьми логопатами
Логоритміка — це останні наукові розробки медицини, педагогіки, психології й музичної терапії, що зібрані й відтворені в доступній для вихователів та батьків формі. Їхня ефективність й виключна користь для малюка зумовлена триєдністю впливу музики, слова й руху.
Логоритміка є одним із найважливіших видів мовленнєвої роботи з дошкільниками, що передбачає поєднання мови з рухом, сприяє розвитку відчуття ритму, нормалізації та регулюванню темпу вимовляння. Заняття логопедичною ритмікою корисні всім дітям, а не лише тим, що мають слухові, мовленнєві, рухові або інтелектуальні порушення розвитку.
Використання технології "Мнемотехніка" в освітньому процесі ЗДО
Прийоми мнемотехніки полегшують запам’ятовування дітьми нової інформації та збільшують обсяг пам’яті шляхом утворення додаткових асоціацій. В даний час створена безліч методик раціонального запам'ятовування, проте по колишньому суть їх одна — спочатку запам'ятовується який-небудь опорний ряд (фон), до якого підібрані асоціації. Асоціація — уявний зв'язок між двома предметами, фон — це те, що ви добре знаєте до найдрібніших подробиць. Тоді для того, щоб запам'ятати безліч якихось фактів, їх потрібно з'єднати (асоціювати) з тим, що вам добре знайомо. Збільшена кількість інформації і необхідність запам'ятовувати багато і надовго відродила інтерес до цієї області практичної психології.
Формування логіко-математичної компетенції дошкільників шляхом використання розвивальних ігор В.Воскобовича
Розвиваючі ігри В. Воскобовича спонукають дитину до специфічного образного пізнання дійсності, яке виявляється у вмінні спостерігати, порівнювати, виділяти головне, аналізувати форму, об’єм, пропорції, колір, але водночас зберігати цілісне уявлення, розвивати зорову пам’ять, окомір, дрібну моторику пальців. Під час практичної діяльності, що є домінантою заняття, діти відтворюють своє власне бачення дійсності, передають різними засобами свій емоційний стан, активізуючи мислення, даючи простір дитячій уяві, фантазії. Вони виховують у дітей вольові якості характеру (вміння зосереджуватись, наполегливість у досягненні мети, посидючість, охайність), творчі здібності, художній смак, самостійність, ініціативність, формують естетичні почуття, навички етико-оцінних суджень та культуру бачення, збагачують духовний світ дитини, організовують та спрямовують її поведінку, допомагають відчути впевненість у власних здібностях.
Педагогіка Марії Монтессорі
Провідна ідея методу М. Монтессорі полягає в необхідності створення педагогом сприятливого середовища, у якому дитина могла б найповніше розкрити свій внутрішній потенціал у процесі вільної самостійної діяльності за власним темпом. Завдання педагога полягає в наданні дитині засобів для саморозвитку й розкритті правил їх застосування. Такими засобами є самонавчальні Монтессорі-матеріали, із якими дитина працює, спочатку діючи за зразком, а потім – самостійно виконуючи різноманітні вправи. М. Монтессорі вважала, що дитина володіє унікальною здатністю до самобудівництва.
Елементарне музикування Карла Орфа
Працюючи за системою Карла Орфа, ми ставимо за мету збагачувати словник дітей, використовуючи мовленнєві вправи; формувати вміння супроводжувати спів грою на дитячих музичних інструментах; відтворювати різними звуками (оплесками, притупами, виляскуванням) ритм музики; імпровізувати; створювати елементарний інструментальний супровід казок (гра на музичних інструментах — як класичних, так і саморобних); розвивати відчуття краси авторських музичних творів, народної пісні.
Формування логіко-математичної компетенції дошкільників
шляхом використання логічних блоків Дьєнеша
Логічні блоки Дьенеша - абстрактно-дидактичний засіб. Це набір фігур, що відрізняються одна від одної кольором, формою, розміром, товщиною. Ці властивості можна варіювати, однак найчастіше на практиці використовуються три кольори: червоний, жовтий, синій; чотири форми: коло, квадрат, трикутник, прямокутник; по дві характеристики величини: великий і маленький та товщини: тонкий і товстий. З логічними блоками дитина виконує різні дії: викладає, змінює місце, прибирає, ховає, шукає, розподіляє між "посвареними" іграшками та т.п., а по ходу дій, розмірковує.
Використання ІКТ в освітньо-виховному процесі
Сьогодні набуває актуальності проблема впровадження нових інноваційних та інформаційних засобів i методів навчання, які забезпечать подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність ocвiти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Готувати дітей до цього необхідно з дошкільного віку. Відтак, новi завдання стоять i перед дошкіллям. Варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти пропонує одну з ocвiтнix ліній - «Комп’ютерна грамотність», в якій окреслено, що дитина володіє елементарними прийомами роботи з комп’ютером у пpoцeci виконання iгpoвих та навчально-розвивальних програм, створених для дітей дошкільного віку, обізнана iз комп’ютером, способами керування ним.
Використання ІКТ в освітньо-виховному процесі
Сьогодні набуває актуальності проблема впровадження нових інноваційних та інформаційних засобів i методів навчання, які забезпечать подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність ocвiти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Готувати дітей до цього необхідно з дошкільного віку. Відтак, новi завдання стоять i перед дошкіллям. Варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти пропонує одну з ocвiтнix ліній - «Комп’ютерна грамотність», в якій окреслено, що дитина володіє елементарними прийомами роботи з комп’ютером у пpoцeci виконання iгpoвих та навчально-розвивальних програм, створених для дітей дошкільного віку, обізнана iз комп’ютером, способами керування ним.
Запроваджуються елементи технології
Формування логіко-математичної компетенції дошкільників
шляхом використання логічних блоків Дьєнеша
Логічні блоки Дьенеша - абстрактно-дидактичний засіб. Це набір фігур, що відрізняються одна від одної кольором, формою, розміром, товщиною. Ці властивості можна варіювати, однак найчастіше на практиці використовуються три кольори: червоний, жовтий, синій; чотири форми: коло, квадрат, трикутник, прямокутник; по дві характеристики величини: великий і маленький та товщини: тонкий і товстий. З логічними блоками дитина виконує різні дії: викладає, змінює місце, прибирає, ховає, шукає, розподіляє між "посвареними" іграшками та т.п., а по ходу дій, розмірковує.
Використання лепбука в освітньо-виховному процесі
«Лепбук» (lapbook), або як його ще називають тематична папка, — це саморобна інтерактивна папка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. В ній збирається матеріал по певній темі. При цьому «лепбук» — це не просто витвір. Це наочно-практичний метод навчання, заключний етап самостійної дослідницької роботи, яку дитина виконувала у ході вивчення заданої теми. Щоб заповнити цю папку, малюкові потрібно буде виконати певні завдання, провести спостереження, вивчити певний матеріал. «Лепбук» — це універсальний посібник, який може бути підсумком проектної та самостійної діяльності дітей, тематичного тижня, передбаченого основною освітньою програмою дошкільної освіти. Може бути використаний при реалізації будь-якої освітньої лінії, забезпечуючи їх інтеграцію.